2012. szeptember 25., kedd

magyarul Eestiben :)

Jáááj, hát gyönyörűséges oly nagyon szeretett anyanyelvemnek természetesen külön bejegyzés jár!
Annyira, de annyira bírom, hogy lépten-nyomon a magyar nyelv, vagy Magyarország szeretetébe ütközöm. Olyan szép, amikor őszinte lelkesedéssel, szeretettel, rajongással beszél egy nem magyar az anyanyelvemről, a hazámról.
Pár eddigi eset:
Van egy észt fiú, aki teljes rajongással van Magyarország és a magyar nyelv iránt. (Neki majd külön bejegyzést szentelek, mert az első beszélgetésünkből "riport" lett... nem bírtam tovább, jegyzetelnem kellett... ő meg nem bánta... :D majd begépelem, de még nem végeztem vele, folytatjuk még :) )

No aztán van egy német srác, akivel akkor találkoztam, amikor első nap ebbe a kollégiumba költöztem. Na ilyennel, mint ő még nem találkoztam eddig. Ügyesen beszél magyarul, de az csak hagyján, de hogy még a szlenget is ismeri, meg nyelvjárásokat, meg persze törit... jááj nagyon jót beszélgettem vele. És rájöttem, hogy szebben beszélek, ha nem magyar ajkú emberrel magyarul beszélek. Szebben= lassabban (természetesen), jobban megválogatom a szavaim, igényesebb. De nem tudatosan, csak nem tudom, valahogy így jön... érdekes, majd még gondolkodom ezen... :)

Szintén német az észt nyelvórán mellettem ülő fiú. Aki egyik reggel suliban azzal fogadott, hogy Szia! Bocsánat! Ezt a tiéd! (és visszaadta az egyik papírom, amit előző nap véletlenül elpakolt a cuccaival) Én meg csak kamilláztam. "Te beszélsz magyarul?" De nem nem beszél, csak pár szót tud, mert egyszer magyarokkal volt együtt valahol több napot, és most utánanézett pár szónak... :) kedves! és persze járt Budapesten és milyen gyönyörűűű! :)

Tegnap voltam az egyik  irodában aláírni papírokat, mire felnézek és egy nagyméretű üvegezett képet látok a falon gyönyörűséges fővárosunkról. "Jaaaj Budapest!" mondom. Mire a hölgy az irodában (ezúttal angolul) magyar vagy? Nagyon szép a fővárosotok! (én: büszke mosoly :D )

Ma:
Erasmus iroda: odaadom a papírom és közben kérdezek ezt azt, mire a koordinátor megkérdezi: magyar vagy? Igen. Akkor folytathatjuk magyarul. (mondja magyarul)

És még számtalan.... :) :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése